.::♥♂ Siapa Mereka di LuaR saNa yanG beRhak MemBuat aQu berduka dan Nestapa. aQu tidak akan BENARKAN! Mereka TIDAK BERHAK!!♂♥::.
RSS

Saturday

.Bagus LaGi bEkawaN daRi beCinta.

'Bagus laGi bekawaN daRi becinta' ayat Ni selalu betul sy dengar... dan baru2 ni kawan sy ada ckp ayat ni dgn sy sO sbb tu sy tertarik utk pOst tOpik ni hehe!!~... Maksud ayat ni adaLah 'LebiH baiK kiTa beRkawaN denGan seseOranG daRipada beCinta dGn oRg tu '...bila sy pikir2 balik kadang2 ayat tu ada juGa betulnya..ya La seBab sy sendiri peRnah rasa mmg bekawan lebih baik dari becinta.

Sy setuju dGn ayat ni seBab sy rasa kaLau kita bekawaN ni, kita tidak perlu menjaga hati kwn kt mcm kt jaga hati bF kita...ya La kalau kt just kwN dGn orG tu, dia tdk akaN kisah kalau kt jaLan dengan oRg lain terutama dgn lelaki huhu!~...taPi kaLau oRg tu adaLah bF kt, mmg pergaDuhan lah jawapannya haha!!~ biasaLah apabila ceMburu puNya pasaL kaN.. Tp sy rasa sy beRtuaH sikit seBab bF sy tidak perNah larang sy jaLan dGn oRanG lain hehe!!~ mayB he trust me or whatever...sO bagUs laGi beKawaN jaK kan???


Lagi satu yG best kaLau oRg tu jaDi kawan kt jak ialah kaDar kesensitifan (mcm pelik jak bnyinya hehe). kaLau just kwN ni tidak la sensitif sgt biLa kt saLah ckp or maybe tersentuh hati nuraninya..daN kaLau terasa dGn apa yG kt ckp puN merajuk tidak la smpi bebuih mulut kt memujuKnya haha!!..taPi biLa oRg tu jaDi bF kt, maka kadar kesensitifan akan tinggi...saLah cKp sikit pasti ada hati yG terguris, terkecil hati la daN yG pastinya bF kt akaN merajuk sMpi peNat muLut memujuk puN tiDak juGa bole baiK... meRajuk sikit punya lama kalau bF ni huhu!!~... sO biLa dGn bF kt aKan lebih berhati2 apabiLa bercakap bagi mgelakkan hati yG terasa,terluka dan terkecil huhu!!~ susah kan??? so baGus laGi bekawaN jaK hehe!


DaRi seGi cuRhat puLa,..bila oRg tu kawaN kt maka snG kt mO bt curhat dgn dia..daRi masalah keluarga, kewangan, percintaan, kegembiraan dan kedukaan cmua boleh d cerita dan dikongsi hehe...sBbnya dgN kawaN kt rasa lebih selesa dan lebih terbuka..kalau oRg tu bF kita, mgkin kt akaN cerita jG dan buat cuRhat taPi akaN bertapis la tidak di cerita secara menyeluruh... mayB sbb kt ada rasa kurg selesa atau malu dgN bF kt huhu!!~... kt lebiH teRbuka biLa oRg tu jaDi kwN kan?? sO baGus laGi bekawaN kan, sekurg2nya kt ada tempat mgadu masalah n buat curhat hehe..


kaLau dari peNdapat sy, beKawaN mmG leBih baik daRi beCinta kan kan??? hehe!!~ seBab biLa dGn kawan kt leBih menjadi diRi kita. buKan seBab Kt hiPokrit taPi kdG2 ada sesuaTu yG buaT kiTa tidaK bOleh meNjadi diRi kiTa di hadapaN bF kita huhu!!~... Lagi puN bila kita PutuskaN seOranG tu jaDi bF kita maKa kt mesti beRsedia kehiLangaNya pada biLa2 masa seBab hubunGan dGn bF ni kdG2 lama kdG sekeJap jak.. taPi biLa kt putusKan seseoranG tu jaDi kawaN kita, maKa ikaTan tu akaN berkekaLan wlpN kt sudaH lost contact dgNnya dia tetap masih kawan kita huhu!!~... sO pikir2 la sBb biLa kt suDah puTuskaN orG tu jaDi bF kita maka suKar utk oRg tu jaDi kwN kt seMula... daN biLa oRg tu adaLah kawaN kt dan kemudiaNnya menjadi bF kt maKa jGn berharap dia aKan menjadi kwN yG dikeNali sebeLum ini seBab kawaN daN bF tiDak aKan peRnah sama!!~
p/s kaLau beKawaN jaK teRus biLa Mau beCinta haha!!~ Lu Pikir La snDri hehe

0 comments:

Post a Comment

JgN kOmeN kaLau tiDak peNting Haha!!~

Related Posts with Thumbnails