.::♥♂ Siapa Mereka di LuaR saNa yanG beRhak MemBuat aQu berduka dan Nestapa. aQu tidak akan BENARKAN! Mereka TIDAK BERHAK!!♂♥::.
RSS

Monday

::.Everyday is a saMe Day.::

Miss ma blog hehehe mcm lama sua tidak menaip sbb sy sdg memBZkan diri sndri hehe. Since sy balik tawau baru satu kali saya pos d blog so itu menunjukn betapa bZnya sy ni hahaha~. Ntah la apa yg sy bZkan sy pun kurg periksa jg.

Hari ibu. Sebenarnya ari ibu dalam diri sy adalah hari2. Hari ibu yg ditetapkan ikut kalender ni sy tidak ambil pduli sebenarnya. Bukan sy tidak ambil peduli pasal mamak sy tp sy kurg pasti dari mana sebenarnya asal usul sambutan Hari Ibu ni???. Ada artikel yg sy baca kata boleh ada yg kata haram bagi umat Islam. Dalam artikel ni Wiki Hari Ibu  adalah satu aliran pemikiran yang mengakui bahawa perayaan ini lahir dari satu adat pemujaan ibu di Yunani Purba, yang menyambut satu perayaan untuk Cybele, ibu dewa-dewi Yunani yang agung.  Dan dalam artikel ni pula habifiyah mengatakan ianya harus. So sungguh keliru kan hehe.

Tp hati sy mgatakan sy tidak harus menyambutnya dan biarkan sy memilih hari ibu yang sy suka hahaha~. Because everday is a same day wif me and my mother. Tidak perlu tunggu Hari Ibu untuk memberi hadiah, membuat majlis makan2 or membawa ibu berjalan and so on.

Doa kita sehari2 untuk ibu adalah lebih baik daripada apa sekalipun benda yg kita berikan pada ibu kita. Ibu sememangnya manusia yg mulia oleh sebab itu 'Syurga di bawah telapak kaki ibu'.

Apa2pun tepuk dada tanya iman d hati sndri.

0 comments:

Post a Comment

JgN kOmeN kaLau tiDak peNting Haha!!~

Related Posts with Thumbnails