.::♥♂ Siapa Mereka di LuaR saNa yanG beRhak MemBuat aQu berduka dan Nestapa. aQu tidak akan BENARKAN! Mereka TIDAK BERHAK!!♂♥::.
RSS

Wednesday

PeNaWaR H1N1????

MINYAK KELAPA DARA DAN PROPOLIS GINSENG HONEY

Virus atau kuman mudah menyerang sekiranya sistem dalam badan kita lemah dan kita mempunyai penyakit sedia ada di dalam badan kita seperti obsety, darah tinggi, diabetis, jantung, asma dan lain-lain virus selsema ini amat mudah menyerang manusia. Amalkan kebersihan diri dan makan makanan berkhasiat yang boleh mendatangkan zat dalam tubuh badan dan menaikkan sistem imum dalam badan atau amalkan pengambilan "Makanan Tambahan" seperti Minyak Kelapa Dara yang bertindak sebagai antivirus semulajadi yang amat bagus bagi menghalang penularan virus terutama virus selsema terhadap manusia. Kita juga boleh mengambil Makanan Tambahan seperti Propolis Ginseng Honey bagi meningkatkan sistem imun dalam badan dan bertindak sebagai antibiotik semulajadi dalam badan manusia untuk melawan penyakit.

Selain itu, pemakain penutup hidung dan mulut amatlah penting apabila kita berada ditempat terbuka seperti di dalam LRT, Supermarket, Dewan dimana terdapap himpunan orang ramai, virus amat mudah menular dikalangan manusia dan risiko yang paling mudah dijangkiti adalah kanak-kanak, warga emas dan wanita hamil. Amalkan kebersihan diri dan kerapkali membasuh tangan setelah apajua aktiviti yang kita lakukan.

*** Harga Bagi satu penutup hidung dan mulut di farmasi jatuh pada RM38.00 sekotak (ada 50 keping) ianya cukup untuk keperluan seorang dalam satu keluarga, bagaimana sekiranya sebuah kelurga itu mempunyai 5 anggota kelurga x RM38.00 untuk sebulan. Penulis berharap kerajaan dapat melakukan sesuatu untuk membendung penularan H1N1 atau Selsema BABI ini. Subsidi penutup hidung dan mulut merupakan langkah terbaik bagi mencegah wabak virus ini.

*** sekiranya kerajaan membeli secara pukal mask muka ini dengan jumlah yang amat tinggi mungkin hargai mask untuk sekeping hanya jatuh 0.10sen setiap satu keping

Masyarakat malaysia kurang peka terhadap apa yang sedang menimpa negara, dan di kuala lumpur contohnya hanya sebilangan kecil sahaja yang memakai Mask muka dan ramai yang membawa ahli keluarga dan anak kecil bersiar-siar di bandaraya kuala lumpur tanpa memakai penutup hidung dan mulut dan mereka tiada sebarang pelindungan dari wabak yang sedang menganas di Malaysia.

Berikut cadangan makanan kesihatan yang dicadangkan
1. Minyak kelapa Dara





Apakah yang dimaksudkan minyak kelapa dara :

Minyak kelapa dara adalah minyak yang dihasilkan dari buah kelapa organik yang sudah matang tanpa menggunakan kekuatan haba, tanpa sebarang bahan kimia atau apa juga bahan sebagai agen pelarut, sehingga segala komponen, struktur dan khasiatnya tidak berubah daripada apa yang terdapat didalam setiap biji kelapa yang sudah matang. Manakala kaedah prosesnya mungkin berbagai mengikut kesesuaian.

Kenyataan pakar berkenaan minyak kelapa dara :

Dr. John J. Kabara Proffessor Emeriyus,Department of Chemistry and Pharmacology, Universiti of Michigan –USA)
“ Minyak kelapa dara mempunyai sifat-sifat anti virus, anti bacteria, anti kulat dan anti parasit semulajadi yang membantu mengawal berbagai penyakit ”.

Dr Joseph Mercola(pengarang Total Health Program & Rachael Droege)“ Minyak kelapa adalah makanan penting yang bermanfaat bagi abad ke 21. Dengan terdapatnya maklumat klinikal dan saintifik tentang sifat-sifat antimikrobialnya yang menyihatkan dalam minyak kelapa dara secara khusus dan minyak kelapa secara umum, menjadikannya sangat menarik”.

Dr. Bruce Fife.Director of the Southern Colorado Chapter of the Weston A. Price Foundation
“ Minyak kelapa dara adalah minyak paling menyihatkan di dunia.”

Dr. Mark Atkinson,Holistic Medical Physician MBBS Bsc (Hons) FRIPHH FCMA BETD SAC DIP(Clinical Nutrition)
“ Minyak kelapa dara berdiri gagah sebagai minyak yang paling menyihatkan yang boleh anda gunakan. Ia mengandungi selautan khasiat kesihatan serta khazanah penyelidakan yang benar-benar berharga. Saya sesungguhnya sangat inginkan agar anda menjadikan minyak kelapa dara sebagai sebahagian daripada pelan harian pemakanan anda”.

Minyak kelapa dara bertindak sebagai antivirus, antibakteria untuk melawan jangkitan virus dan penyakit. Kajian kajian dekad seterusnya telah mendapati bahawa minyak kelapa dara memberi pelbagai kesan positf seperti berikut:


1. meningkat dan memperbaiki sistem pertahanan badan

2. meningkat kadar metabolisma badan

3. anti virus, bakteria, kulat dan parasit yang semulajadi

4. anti oxida semulajadi

5. meningkat fungsi kelenjar tairoid

6. melindungi kesan sinaran ultra violet dalam cahaya matahari

7. tidak meningkatkan kepekatan atau platelet darah

8. meningkat penghadaman dan penyerapan khasiat makanan

9. meningkat pertumbuhan sel kulit, rambut dan badan10. mengurangkan kesan penuaan dan kedutan pada kulit


2. Propolis Ginseng Honey


http://drazimuthbioherbal.ning.com
Propolis adalah antibiotik semulajadi yang telah diketahui sejak zaman dahulu. Ia boleh membantu meningkatkan kecergasan tubuh badan dan meningkatkan sistem imun dalam badan kita. Kombinasi propolis, madu dan ginseng membantu meningkatkan kesejahteraan tubuh badan secara umum.


Kandungan: Madu bermutu tinggi yang dikisar bersama propolis dan ginseng.
omposition:Kualiti premium campuran madu dengan propolis dan ginseng.
Khasiat:Berkhasiat sebagai antibiotik semulajadi dan sesuai untuk semua jenis penyakit

PROPOLIS DAN GINSENG - ANTIBIOTIK SEMULAJADI
Memang telah diketahui bahawa propolis ialah antibiotik semulajadi utama. Ia telah diakui semenjak 2000 tahun lalu. Ramai yang tidak tahu apa itu propolis dan ada buku herba dahulu kala menerangkan propolis dengan pelbagai pendapat. Keupayaan propolis menyah bakteria memang telah diketahui semenjak dahulu lagi.

PENAWAR (UBAT)Propolis adalah ubat dahulu kala yang telah mendapat perhatian ramai sekarang. Ia telah dikenali di Netherlands, France, German dan Belgium.Selain itu propolis juga telah diketahui boleh mengubati masalah-masalah berikut:


* Jerawat * Callused feet * Selema * Radangan pada gusi* Asma * Canker sores (aphta) * Masalah kesihatan wanita * Radangan pada saluran pernafasan* Arthritis * Demam * Gastritis * Radangan didalam telinga* Kesan terbakar * Corns * Gout * Radangan alat pembiakan lelaki* Bisul * Ruam lampin * Hay-fever * Tahi lalat* Gusi berdarah * Cirit birit * Keguguran rambut * Psoriasis* Bedsores dan melecet * Ekzema * Gigitan serangga * Sakit tekak* Ulser mulut * Pembekakan kalenjar * Ulser perut * Tennis elbow* Ketuat

0 comments:

Post a Comment

JgN kOmeN kaLau tiDak peNting Haha!!~

Related Posts with Thumbnails