.::♥♂ Siapa Mereka di LuaR saNa yanG beRhak MemBuat aQu berduka dan Nestapa. aQu tidak akan BENARKAN! Mereka TIDAK BERHAK!!♂♥::.
RSS

Sunday

.Hanya deNgan satu Lafaz.

Hanya dengan satu lafaz tiba2 dunia kita akan berubah. Hanya dengan satu lafaz tiba2 kehidupan kita akan bertukar. Hanya dengan satu lafaz kita bakal di bebani dengan tanggungjawab yang sangat berat. Hanya dengan satu lafaz kita bakal menempuhi alam baru dalam kehidupan. Itulah ibarat kehidupan sebelum dan selepas perkahwinan.

Kenapa sy tiba2 cerita bab kawen2 ni, sy mau kawen ka???? hahaha!!, jwpnnya tentu saja tidak. Sy cerita ni sbb tadi sy p temankan my bestfren (dari from 3 di SMKJA) yang mau kawen 12hb12 ni. Sy teman dia belikan barang2 hantaran and apa2 yang patut la, sy bukan ada pglaman pun bab2 uruskan perkahwinan ni ya la sy kan blum kawen hehe. Tp sy cuba membantunya dgn sebaik mungkin lah. Lama juga kami d bandar tadi dari pagi smpi petang, dah la sy terpaksa tahan mengantuk sbb bangun awal pagi ntah berapa kali sy mguap td. Tapi sy suka jg sbb dya belanja sy makan hahaha!!~ bukan 1 kali tapi 2 kali wwkawkakwa!!~. Biasa la sy pelajar dya kan pekerja cemerlang hihihi.

Dya ckp dia takut sngat mau kawen hahaha smpi dya tidak terfikir pun pasal hari raya haji yang bakal menjelang ni adoiii punya neves tu anak. Tapi klu sy jd dya pun sya takut dan gementar hahaha!!~ ya la susah sangat kalau kt mau berkongsi kehidupan kt dgn org lain huhuhu!~. Tapi itu antara proses yang harus d lalui sebagai khalifah d muka bumi ini. Perkahwinan perlukan kekuatan dalaman dan luaran. Tanpa persediaan yang lengkap dari sudut dalaman dan luaran perkhawinan ibarat meniti jalan yang rapuh yang akan acap kali akan patah apabila di datangi dengan dugaan. Tapi sy yakin kawan sy tu boleh sbb sy tgk dya mmg sudah bersedia dan ada sudah ciri2 sbg calon isteri org hahaha!!~. Sy doakan semuanya berjalan lancar dan dya akan bahagia sampi syurga bersama suami tercinta.

Bila sy jumpa kwn sy td sy tau soalan 'kau bila lagi noey' akan keluar dari mulutnya hahaha!!~. Soalan bocor bah sudah tu jadi jawapannya pun jawapan yang bocor juga la. Pertama sy jwb belum ada jodoh dan seru blum smpi, tp dya punya la mbebel panjang lebar. Last2 sy bg jwpn 'jodoh dan pertemuan seseorg tu telah di tentukan sejak azali lagi, so tenang jak kau' hahahaha!!~ mmg sdp telinganya dengar kali smpi dya cuma jwb 'eya la' mukakaka!!~. Sori la pren bkn sy sngja tu cuma sy malas mau jwb soalan kawen2 ni sbb sy belum berfikir ke arah itu, smpi masanya sy akan fikir juga tu tp bkn skrg hehe.

Owh ya petang td lengkap lah pertemuan sy dgn semua adik brdik sy coz my bro yang sy cerita dalam post sblm ni dtg sudah dgn anak and wifenya hehe. Comel sgt anaknya mcm org cina plak, alhamdulillah anaknya skrg pndi jalan sudah tp sikit2 jak, mmg lucu lah tgk budak2 br belajar jalan hahaha!!~. Apa pun tadi kami 1 famly dapat berkumpul and then makan ramai2 hehehe, best bangat!!!!~~.

0 comments:

Post a Comment

JgN kOmeN kaLau tiDak peNting Haha!!~

Related Posts with Thumbnails